25 jun

Pressemeddelelser, mediekontakt

Pressemeddelelser er et af PR-fagets mest traditionelle våben i kampen om opmærksomhed.

Det er altid interessant at se på, hvordan kommunikationen opfattes af modtageren. I en artikel i Magasinet K giver 25 journalister, redaktionschefer og redaktører udtryk for, hvad der gør, at din pressemeddelelse med garanti ryger i skraldespanden.

Nyhedsvogterne har i alt samlet 11 faldgrupper, som du skal undgå. Her er et udpluk af de mere iøjnefaldende.

1 – Spam medierne med pressemeddelelser – alle med røde udråbstegn!

2 – Brug jubelglade bureauer, som synes alt er nyt og som sender din pressemeddelelse til samtlige medier!

3 – Kald endelig journalisten for kære ven og indled fx med “Kære ven, håber du har haft en god sommer….”

4 – Lige så slemt er det at indlede med “Kære magasin” – specielt til journalister, der arbejder på en avis!

5 – Undlad at bruge BCC feltet. Det skal da være tydeligt, at din pressemeddelelse er sendt til 150 journalister.

6 – Send bare din pressemeddelelse direkte til chefredaktøren

Vores råd til dig finder du blandt andet her:

1 – Tænk SEO, når du skriver pressemeddelelser – Pressemeddelelsen kan, om ikke andet, være et værdifuldt aktiv i din online strategi.

2 – Spred din pressemeddelelse via de sociale medier; Twitter, Facebook, LinkedIn mv.

3 – Sender du pressemeddelelse til lokale medier – så vær sikker på, at din historie har en bred interesse! Bedst er det, hvis den er tilpasset til lokalområdet, evt. via en forhandler, personer fra lokalområdet o.l.

4 – Brug erfarne bureauer med relevant PR erfaring. Du kan spare penge her. Og du får den relevante rådgivning og fremfor alt – de VED om dit budskab kan bære en pressemeddelelse eller om du kan nå din målgruppe på anden vis.

Vil du vide mere om pressemeddelelser, og hvordan dit budskab kommer bedst igennem er du velkommen til at kontakte os på tlf. 26 72 80 64

 

Dine tanker er velkomne

Seo wordpress plugin by www.seowizard.org.